Jordi Solà Tomàs, premi Alumni EPS 2022

Els Premis ALUMNI EPS tenen caràcter anual i pretenen premiar el treball dels professionals, antics alumnes de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), dedicats a l’enginyeria en les seves diferents branques, l’arquitectura tècnica i el disseny digital, que exerceixin la seva activitat d'acord amb la ètica professional, així com a aquelles persones o equips de persones que col·laborin a la consolidació i desenvolupament del sector de l’enginyeria i l’arquitectura tècnica.

En les tres primeres edicions els Premis Alumni EPS s'atorgaven en dues categories: Trajectòria Professional i Emprenedoria. A partir de l’any 2018 es va decidir atorgar un únic premi anual, el Premi ALUMNI EPS.

Un cop avaluades totes les candidatures finalistes, el passat 18 d’abril es decidir el nom del candidat guanyador, que en aquesta sisena edició, ha estat per l'igualadí, Cofundador de Cubus Games i President de TICAnoia, Jordi Solà Tomàs.

En acabar els estudis d'Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes a l'EPS de la UdL el any 2010 vacomplementar els seus estudis realitzant un Postgrau en 'Creativitat i Multimèdia: usabilitat i interacció', uns coneixements que l’han ajudat a definir la línia de productes narratius que més tard crearia a Cubus Games, l’empresa que va cofundar el 2014.

Combinant la màgia de la narrativa interactiva amb entorns reals, va conduïr l’equip de Cubus Games a guanyar la primera HackathH2On organitzada pel ‘Museu Agbar de les aigües’ (2015) i, un any després, va rebre el Premio EmprendeLibro a la Innovación Digital Editorial (2016). Portant la narrativa a les pantalles digitals, amb l’usuari com a centre de l’experiència, l’equip de Cubus Games també ha guanyat premis com el Premi TIC Anoia (2018) o el Millor videojoc en català de l’any 2020. Des del 2016 s’implica en l’associonisme empresarial en entorns com Catalunya Mobile, Unió Empresarial de l’Anoia o TICAnoia, gremi que actualment presideix des del 2019, impulsant iniciatives com La Mobile Week Igualada, l’Espai MALLA o TEDxIgualada.

Altres premis i reconeixements:

* Millor videojoc en català: Dràcula, Rastre de Sang (2020)
* MedGaims Hackathon Award as dev members of Seventh Book (2020)
* Premi TIC Anoia (2018)
* PocketGamer Silver Award for The Frankenstein Wars (2017)
* ePrizes nominee (2016)
* FutureBook Awards nominee (2016)
* PG Bronze Award for Deadman Diaries (2016)
* Premio EmprendeLibro a la Innovación Digital Editorial (2016)
* HackathH2On Winners (2015)
* PG Silver Award for Sol Invictus (2015)JORDI SOLÀ TOMÀS
* Best iOS Game January for Sol Invictus (2015)
* TOP 1 Role&Adventure in AppStore for The Sinister Fairground (2015)
* In the List of the Greatest Indie Game Developers by App Apes (2014)
* PG Bronze Award for Necklace of Skulls (2014)
* PG Silver Award for Heavy Metal Thunder (2014)

L'acte de lliurament dels premis es durà a terme el proper divendres 29 d'abril en el transcurs del dinar d'antics alumnes, PDI i PAS de l'EPS que tindrà lloc al Restaurant ABV del Club Tennis Urgell de Lleida.

Encara sou a temps de fer la vostra inscripció al sopar!

Us hi esperem!