Joan Casanovas Vidal, director d'Aigües de Lleida i emprenedor, guanya el Premi Alumni EPS 2019

Els Premis ALUMNI EPS, organitzats per la secció Alumni EPS (AEPS) de l’Associació d’Antics Alumnes i Amics de la UdL (ALUMNI UdL) tenen un caràcter anual i pretenen premiar el treball dels professionals, antics alumnes de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), dedicats a l’enginyeria en les seves diferents branques i l’arquitectura tècnica, que exerceixin la seva activitat d'acord amb la ètica professional, així com a aquelles persones o equips de persones que col·laborin a la consolidació i desenvolupament del sector de l’enginyeria i l’arquitectura tècnica.

En les tres primeres edicions els Premis Alumni EPS s'atorgaven en dues categories: Trajectòria Professional i Emprenedoria. A partir de l’any es va decidir atorgar un únic premi anual, el Premi ALUMNI EPS.

Un cop avaluades totes les candidatures finalistes, el passat 23 d’abril  de maig es decidir el nom del candidat guanyador, que en aquesta cinquena edició, ha estat en Joan Casanovas Vidal.

Joan Casanovas és antic alumne de la 3a promoció d'Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat Mecànica a l'Escola Politècnica Superior.

L’any 1998 accedeix als estudis d’Enginyeria Tècnica Industrial a l’EPS i simultàniament, l’any 2001 inicia els estudis d’enginyeria tècnica agrícola a l’ETSEA  on els finalitza l’any 2005.

Inicia la seva vida laboral l’inicia durant els estius universitaris aprenent l’ofici de lampista gràcies al seu pare.

Un cop titulat, l’any 2005 s’incorpora a l’empresa Aqualia, empresa dedicada a la gestió integral de l’aigua. Després de 10 anys com a cap de servei de les poblacions de Rosselló, Soses, Albatàrrec, Vilanova de la Barca i la Mancomunitat de Pinyana li arriba la oportunitat de donar un pas més en la seva trajectòria laboral com a cap de servei de la ciutat de Lleida.

Dos anys més tard es nomenat director d’aigües de Lleida, fent-se càrrec del cicle integral de l’aigua a Lleida, càrrec que ocupa actualment.

Paral·lelament, l’any 2008, cofunda l’empresa familiar Aljosa Solar, empresa dedicada al subministrament d’energia elèctrica mitjançant plaques solars fotovoltaiques de la que actualment és soci.

Fruit d’aquesta vessant emprenedora, l’any 2015 inicia una nou projecte empresarial com a cofundador i soci de l’empresa Codi 0, granja familiar dedicada a la producció d’ous ecològics a l’horta de Lleida.

Actualment es troba immers en l’ampliació i millora de la granja Codi 0 per a convertir-la en una granja de producció de cicle tancat.

L'acte de lliurament dels premis es durà a terme el proper divendres 3 de maig en el transcurs del 8è sopar d'antics alumnes, PDI i PAS de l'EPS que tindrà lloc al Restaurant ABV del Club Tennis Urgell de Lleida.

Encara sou a temps de fer la vostra inscripció al sopar!

Us hi esperem!